Z okazji Dnia Ziemi SodaStream zobowiązuje się do ocalenia w kwietniu miliona żółwi morskich



Na potrzeby kampanii z okazji Dnia Ziemi SodaStream zaprosiła Davida Hasselhoffa do ponownego odegrania kultowej roli ratownika.

KFAR SABA, Izrael, 1 kwietnia 2022 r. /PRNewswire/ -- SodaStream rozpoczęła dzisiaj kampanię z okazji tegorocznego Dnia Ziemi, której bohaterem jest gwiazda serialu Słoneczny Patrol – David Hasselhoff. Firma pozostaje wierna swojemu ekologicznemu DNA, dzieląc się kolejnym ważnym przesłaniem dla naszej planety, zachowując przy tym charakterystyczny dla niej dystans i humor poprzez hołd dla kultowego serialu. Podobnie jak w serialu David Hasselhoff wciela się w rolę ratownika, jednak tym razem pokazuje, jak naprawdę można ocalić życie żółwi morskich.

W ramach wieloletniej misji ograniczania ilości plastikowych odpadów jednorazowego użytku i zapobiegania ich przedostawaniu się do morza firma SodaStream nawiązała współpracę z SEE Turtles, organizacją pozarządową, która działa na rzecz ochrony żółwi morskich na całym świecie. Żółwie morskie odgrywają kluczową rolę w ekosystemach oceanów. Bez nich naturalna równowaga oceanów może ulec zachwianiu. W ramach omawianej inicjatywy marka zobowiązała się*, że przez cały kwiecień na każdy sprzedany na świecie saturator do wody gazowanej uratuje jednego młodego żółwia morskiego.

„W ramach odpowiedzialności ekologicznej firm SodaStream i jej obowiązku wobec planety nieustannie poszukujemy sposobów, aby nasze działania przynosiły lepsze rezultaty – skomentowała Karin Schifter-Maor, dyrektor ds. działalności międzynarodowej SodaStream. - W obecnym roku zrobiliśmy kolejny krok w tym kierunku, organizując naszą największą jak dotąd kampanię z okazji Dnia Ziemi, która będzie trwała przez cały kwiecień, co oznacza, że w SodaStream obchodzimy >>Miesiąc Ziemi<<. Wszechstronna kampania nie tylko pozwoli na zaangażowanie społeczeństwa w ograniczanie zanieczyszczania oceanu plastikowymi odpadami jednorazowego użytku, ale także stworzy możliwość uratowania zagrożonych żółwi morskich na całym świecie”.

„Jestem zaszczycony, że mogę współpracować z SodaStream w zakresie ochrony środowiska poprzez zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa zagrażające żółwiom morskim i naszym plażom. Jestem głęboko przekonany o słuszności tej sprawy. Mam nadzieję, że uda nam się zwrócić uwagę całego świata na ten naglący problem. Ogromnie się cieszę, że mogę być częścią tej wspaniałej inicjatywy. SodaStream rządzi! – powiedział David Hasselhoff. - Kampania SodaStream z okazji Dnia Ziemi będzie miała kluczowe znaczenie dla zwrócenia uwagi świata na konieczność walki o przetrwanie naszej planety. Każdy z nas musi odegrać swoją rolę w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Indywidualne zaangażowanie przyczyni się do zbudowania silnego fundamentu, który pozwoli zażegnać nadchodzące zagrożenie. Nie możemy milczeć”.

„SEE Turtles z przyjemnością nawiąże współpracę z SodaStream w celu ratowania młodych żółwi morskich na całym świecie i promowania ograniczania zużycia odpadów z tworzyw sztucznych” – dodał prezes SEE Turtle, Brad Nahill. Poprzez nasz program „Miliard młodych żółwi” fundusze te wspomogą lokalne programy ochrony na ponad 20 ważnych plażach lęgowych w 16 krajach.

*poprzez przekazanie na rzecz SEE Turtles części dochodu z każdego sprzedanego na całym świecie saturatora

Pozostałe działania podejmowane przez spółkę w ramach Dnia Ziemi

SodaStream podtrzymuje swoje zobowiązanie z ostatniego Dnia Ziemi, w ramach którego do 2025 roku ma ograniczyć liczbę zużytych plastikowych butelek jednorazowego użytku o 78 miliardów.

W ramach dodatkowego wsparcia szeroko zakrojonej kampanii SodaStream uruchamia jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie oparte na technologii rozszerzonej rzeczywistości, dzięki któremu każdy może uratować swojego własnego wirtualnego żółwika morskiego, pomagając mu bezpiecznie dotrzeć do oceanu. Pierwszą osobą, która wzięła udział w tym wyjątkowym doświadczeniu, był David Hasselhoff.

Jednocześnie firma SodaStream zachęca swoich pracowników na całym świecie do dalszego, osobistego zaangażowania na rzecz planety poprzez tworzenie możliwości wolontariatu i edukacji dla młodych ludzi w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz promowanie związanych z nim wartości wśród młodszych pokoleń.

Źródło: SodaStream

Komentarze